RooxLive Disney Classics
Interview,  Musicals2spot,  Review

RooxLive: Disney Classics in de koepelgevangenis

In de maanden juni en juli is de Koepelgevangenis in Breda hét podium van de RooxLive musicalconcerten. Tijdens de concerten zorgen verschillende fantastische artiesten voor een avond vol vermaak. Wij waren op 4 juli aanwezig bij één van de ‘Disney Classics’ concerten, waarin songs uit zowel Disney-musicals als Disney-films voorbijkwamen. Ook hebben we kort gesproken met Vajèn van den Bosch en Milan van Waardenburg over hoe zij deze tijd ervaren.

Gezelligheid in de gevangenis

Aangezien er in deze maanden natuurlijk wat minder mensen aanwezig mogen zijn dan normaal gesproken in het theater, begon het concert met een korte opwarming van het publiek. Dit heeft er gedurende het hele concert voor gezorgd dat de sfeer er toch goed in zat. Omdat het aardig galmt in de koepelgevangenis, kreeg het publiek tijdens het concert een draadloze koptelefoon op die met de microfoons was verbonden. Dit was eerst even wennen, omdat je hierdoor iets meer afgezonderd bent van de rest van het publiek, maar het zorgde er wel voor dat iedereen perfect verstaanbaar was en dat de galm tóch mooi te horen was op de achtergrond.

De RooxLive musicalconcerten hebben elke keer een andere samenstelling van artiesten. Ditmaal waren dat Vajèn van den Bosch, Steven Roox, Linda Verstraten, Marcel Visscher en Milan van Waardenburg, onder leiding van pianiste Rosite van der Woude. Zowel solo als in verschillende samenstellingen hebben zij het publiek anderhalf uur lang weten te vermaken met een breed scala aan Disney-klassiekers: van Tarzan tot Vaiana en van Beauty and the Beast tot Aïda. Ook was er een kort gastoptreden van Fië Kolkka. Wat het concert extra leuk maakte, was de interactie met het publiek tussen de nummers door. Zo werden er onder andere originele anekdotes uit het musicalvak gedeeld. Die zijn ten eerste natuurlijk altijd leuk om te horen, maar herinnerden ons er in dit geval ook aan waarom live theater (op de manier die we in deze tijd helaas een beetje moeten missen) zo fantastisch is. Kortom, het was een avond genieten van goede muziek en uitstekende artiesten, maar ook een fijn besefmomentje van het moois dat we moe(s)ten missen.

Aankomende concerten

Op 7 juli zal vooralsnog het laatste ‘Disney Classics’ concert plaatsvinden. Op 11 en 14 juli worden ook nog de ‘The show must go on!’ concerten gegeven. Tijdens deze avonden komen de voorstellingen voorbij die eigenlijk dit jaar te zien zouden zijn geweest. Wij raden het zeker aan om een bezoekje te plannen, ook als je hier wat verder voor moet reizen. Voor meer informatie en de kaartverkoop, klik hierKan je niet bij één van de concerten aanwezig zijn, maar wil je de artiesten wél supporten in deze tijd? Dan kun je op de website ook een donatie doen.

Bekijk de videoreportage

Header: ©Quintie Stoel