Je komt ogen tekort bij Alice in Wonderland!

Zondag 20 maart was het dan zover; Alice in Wonderland de Musical beleefde haar première in de Schouwburg van Amstelveen. Een productie die tot stand is gekomen door NJMT (Nationaal Jeugd Musical Theater) en Morssinkhof Terra Theaterproducties. Een mooie samenwerking, wat bovendien terug was te zien op toneel waarbij jonge acteurs en volwassen professionals samen het verhaal vertelden.

Wanneer Alice het Witte Konijn achterna gaat is er geen weg meer terug: ze komt terecht in het magische en maffe Wonderland. Ze beleeft avonturen die steeds gekker worden en ontmoet merkwaardige figuren: een dodo, een grote rups, de Kolderkat, de Gekke Hoedenmaker en de Maartse Haas. Uiteindelijk keren zelfs de Hartenkoningin en haar levende kaarten zich tegen Alice! Is dit echt of allemaal een droom?

Een grote, variërende cast

Je komt ogen tekort bij Alice in Wonderland en dat is niet voor niets.

Het talentvolle hoofdpersonage Alice begint misschien alleen op het podium, maar al snel wordt ze vergezeld door vele andere personages. Het is een enthousiaste en gevarieerde cast waarbij iedereen, van jong tot oud, een aandeel heeft. De inleving op ieders gezicht spat er vanaf, waardoor je soms even niet weet waar je moet kijken wanneer iedereen tegelijk op het podium staat. Des ondanks is het heel mooi om te zien dat iedereen zijn of haar moment krijgt om te stralen. Van een indrukwekkende spagaat van één van de danseressen tot een vertederend stukje solozang van het allerjongste meisje.

Alice in Wonderland 2022

Kostuums waar je 'u' tegen zegt

Niet alleen de cast zorgt ervoor dat je ogen tekort komt, maar ook het toneelbeeld en de kostuums maken het totaalbeeld nóg grootser. Tijdens de musical wordt meerdere keren gewerkt met schaduwbeelden. Zo is bijvoorbeeld te zien dat Alice veranderd van groot naar klein. Door dit via een schaduw te tonen ontstaat een leuk effect dat bovendien onderscheidend is. Daarnaast doen de kostuums zeker niet onder voor professioneel. Het is duidelijk dat bij ieder kostuum aan elk detail is gedacht, waardoor je maar niet uitgekeken raakt.

Luister het mini castalbum

De liedjes van Alice in Wonderland zijn ontzettend aanstekelijk en blijven aardig in je hoofd hangen. Het is dan ook des te leuker dat er een mini castalbum beschikbaar is met daarop tien live nummers uit de musical. Het mini castalbum is voor 10 euro te downloaden, waarbij het opgehaalde geld naar de slachtoffers van de oorlog in Oekraïne gaan.

Alice reist niet alleen naar Wonderland, maar ook naar een theater bij jou in de buurt

Wil jij deze fantastische familiemusical zien? Dat kan! Alice in Wonderland de musical komt namelijk ook naar een theater bij jou in de buurt. Kijk snel op alicedemusical.nl om de exacte speellijst te zien.

Foto’s: Anne Drenth